Södahl Grain Bordstablett Bomull 33 x 48 cm (vit beige + 5 andra färger)

Ib Laursen Rund Spegel Glas Metall D 59 cm Mässing IB Laursen

Vet inte om det är själva grejen att varken möjligheten rent kroppsligt eller orken som är i stort sett obefintlig som nån stans är och irriterar min kreativ nerv.

Soffa rosa Kids Concept - barnmöbler

House Doctor Kruka 30x35 40x45 cm Grå 2-pack - krukorLinum Avilon Handduk 100% Bomull 50 x 100 cm gulden orangeERNST Kökshandduk 50x70 cm Natur Vit Rand - kökshanddukarGloben Lighting Divine Mini Taklampa D 13 cm Vit Globen Lighting AB

Nån slags kurbitsinspirerad wallie är det väl i alla fall läge att skära ut och sätta upp som ett firande för att jag förhoppningsvis snart blir fullt rörlig och smärtfri i händer och armar. Det andra är inte lika akut ;).

Behöver FÄRG just nu. Det gråa tar död på min energi men då lobbar mitt inre och överkonsumerar färg i tankarna istället. Märkligt det där med psyket alltså! Men min hjärna verkar ju vara född positiv!

Början på nåt bra.

No drama. Nånting nytt och bättre hoppas jag. För att fortsätta på detta spåret funkar ju inte längre. Ondare, stelare, mer förnekande och ännu mer trötthet.
Min verklighet de senaste månaderna och det senaste året.

Girlang Med Bokstav X Rico - barnrumsdekorationDay home Day of memories Doftljus Nr2 Ljusvax 140 g Vit Day HomeBloomingville Vas Glas Diameter 14 cm Höjd 17 cm (röd & silver)PR Home Sofia Lampskärm Sammet 25 cm Bukett Ljus - lampskärmarIittala Kivi Ljuslykta 60 mm Grön - ljusstakar & ljuslyktorTvålpump Glas Vinröd 18.5 cm Bahne & Co - badrumsaccessoarergröngate Limona Kökshandduk 50 x 70 cm Vit - kökshanddukarGripsholm Duk Tvättat Lin 145x250 cm Ljusgrön - dukar

Tack ❤

Min tid är nu

Holmegaard Design With Light Kronljuslykta Klar Svart - ljusstakar & ljuslyktor
Tror jag är där nu. Vågar säga nej, inte slå knut på mig själv fast jag egentligen vill så himla mycket- HELA tiden. Man pratar ju mycket om hållbarhet. Får väl anamma det hållbara sättet lite på mig själv nu också.

Södahl Comfort Lakan Bomullssatin 180x200x8 cm (vit & grå)Nordal Ljusstake Järn D 5 cm H 15 cm Mässing - julpyntGripsholm Smaragd Kökshandduk Bomull Linne 50x70 cm Petrol

Star Trading Batterdrivet Ljus M-Twinkle Vit 10cm - ljusSANDSTEN Bordslampa SÖRVIK 41 x 15 x 50 cm Svart - bordslampor

Men ja, oavsett vad jag själv känner så sitter jag nu här, jobbat för mycket, målat hall och barnrum, borrat och skruvat upp diverse prylar och hyllor  när mannen varit bortrest- och känner mig rätt sliten. För att jag inte gör avkall på något. Lite min melodi, hamnar tillbaka i min känsla av att jag tror att jag är en superwoman (fast lite är jag ändå- känslan måste jag ju i alla fall behålla).

Allt har sin tid. 

Min tid är nu.

Idag tar jag ledigt och återhämtar mig.
Men jobbar på det långsiktiga…

Le Creuset Heritage Terrin Med lock Oval 20 cm Cerise - ugnsformar

Designblock 24 ark A4 150g Scandinavian Christmas Clairefontaine

Spiegelau Whiskysniffer 2-pack 17 cl (klar) - glasMAC Chef Brödkniv 22.5 cm Rostfritt Stål - köksknivarTallrik Wave Blåmelerad 18 cm Bahne & Co - tallrikar & skålar

Durkslag Bambumelamin rosa 27x22 cm Bahne & Co - silar & durkslag
1537437987500

GLOBAL Ostkniv 8 cm Rosfritt Stål Global - köksknivarSlitstark Stor Ryggsäck med USB-port - SvartAxelremsväska svart Bow alltid billig fraktRyggsäck Simon - Flera färger alltid billig fraktRöd axelremsväska med döskallemönster och nitarKanin puss väska med axelrem - Messenger BagLadies Tassel Shoulder Handbag For PartyShoppingvagn Panda alltid billig frakt

Woherrar Diamante Pearl Clutch Evening Purse Handbags For WeddingHandväska söt väska alltid billig fraktDKNY Bags SMOKE AxelremsväskorDEPECHE Medium bag Axelremsväskor

Jag förstår såklart att alla grunder för separation eller skilsmässor är olika. Det kan ligga otrohet, misshandel, svek eller annat i botten- eller att känslor har suddats ut. Förutsättningarna är givetvis inte enkla, oavsett anledning. För i de flesta fall är konsekvenserna desamma.

Jag får ofta frågan kring vad jag kan rekommendera- utifrån mina egna erfarenheter- dvs detta är inget facit!

DAY et Day Gweneth Q Flotile Clutch NecessärerDAY et Day Velour BP S RyggsäckarSDLR HARALD PlånböckerYOURTURN Weekendbag - dunkelblå VäskorAnello TOTE BACKPACK PAPER TOUCH - Ryggsäck - grå Väskor

Ni kommer aldrig vara på samma plats i separationen. Det måste få ta tid att hitta sitt sätt och sina gränser för relationen. Antingen total tystnad eller behov av att prata.

Monki Liten holografisk väskaDESIGN 90-talsinspirerade runda solglasögon i metall med roséguldfärgade spegelglasMonki Sminkväska med apa

Skapa en öppen samtalsmiljö för barnet. Inget barn ska behöva känna att det lämnar ut vare sig mamma/pappa om de berättar något. Skapa en trygg miljö istället för att barnet/barnen inte ska våga berätta hur de haft det den senaste veckan. Barn ska inte behöva hamna i lojalitetskonflikter för att de vuxna inte kommer överens!

Marimekko Home ELÄKÖÖN ELÄMÄ BAG ShoppersALDO Elroka Ormskinnsmönstrad magväska med silverfärgade metalldetaljer

Agera eller säg inte saker i affekt till den andre parten. Det blir sällan bra. Låt det gå några timmar innan du hör av dig vid irritationsmoment. Det går oftast över och är en petitess i det kaos ni är mitt uppe i.

River Island orange crossbody-väskaInyati Skogsgrön krokodilpräglad magväska

River Island Beige vadderad axelväska med gulddetaljR H Studio Big Book ShoppersBy Malene Birger PUR7009S91 Plånböcker

Valentino by Mario Valentino Svart kugrönväska med viklock

1536048794871

Det finns säkert tusentals andra råd att ge. Men jag pratar bara utifrån egen erfarenhet och vad jag har tyckt fungerat för oss- samt vad som inte har fungerat.

All kärlek till er som går genom detta jobbiga/sorgliga/vidriga- men på andra sidan finns det LJUS!

♥ / KLARA

ByOn Smile Sugrör Glas Brun (klar) - övrig servering 4-pack Klar ogxxyh2381-Hem & Inredning

Meningen med hela skiten…

HOLZWEILER HANGER TOTE Large Shoppers

1532441709560793915002776162462.jpg

Av en händelse klickade jag hem en bok som följt mig genom hela sommarsemestern ( målet var att läsa ut en bok, inte ens det lyckades jag med…) – Meningen med hela skiten av Nina Åkestam. 4 år efter att den publicerats, och omdiskuterats, blev den min. Min bibel som jag nu rekommenderat många i min närhet.

VAGABOND GOTHENBURG ShoppersPolo Ralph Lauren SUEDE GILLY XBDY CXB MED AxelremsväskorValentino by Mario Valentino MARMARA Axelremsväskor

15324212664902228635381886865163.jpg

Tiger of Sweden ORNITIA ShoppersPolo Ralph Lauren Leather Proprietor Duffel

Indispensable BACKPACK BUSTLE - Ryggsäck - svart VäskorSuperdry Axelremsväska - svart VäskorDoughnut MACAROON - Ryggsäck - svart VäskorTuschpennor Chalk Marker 1 8-2 5 mm 4 Färger Uniball (mixade färger)

Men om det bara var det. För det finns ju en karriär också. Eller ett jobb. Eller bara ett jobb. Det kanske är just där vi alla skiljer oss åt. Att ett jobb bara är ett jobb. Nina skriver just om detta i Kraschen- att vara duktig på allt utom att förstå varför man är det… Och när man går runt med det eviga ordet DUKTIG på näthinnan. Vem tjänar på att jag är duktig? Varför säger jag till mina barn att de är duktiga? För vem? För vad?

• ”Om någon verkar få in orimligt mycket i sitt schema beror det på att något annat tar stryk. Och detta andra är antingen kvaliteten på jobbet, eller den egna hälsan. Många som har varit utbrända vittnar om hur de har gått helt upp i arbetet och inte hunnit med familj och vänner.”
  • ”Personer som är riktigt bra på att säga nej gillar man till och med ännu mer när de gör det, för det känns så naturligt och man uppskattar deras ärlighet”.

Klistermärken Mimi Stick' 4 ark 10 5x16 cm Katter 86 st MaildorPysselset monster Playbox - pysselkit för barnFIMO Professional Modellera 85 g Fimo (svart vit + 16 andra färger)Bokstavslampa I Rico - schabloner

Boken finns att köpa här.

JoJo Siwa Bow Set TieDye Rainbow Hot rosa - pyssel

Ta hand om er. Vet att vi är flera som dealar med HELA SKITEN.

/Klara

____________________________________________________________________________________________

Meningen med hela skiten- En ”tankebok”

Klistermärken Glitter Påskkycklingar 1 Ark - klistermärkenKlistermärken Halloween 1 Ark - klistermärkenRitpennor Set Royal & Langnickel - färgpennor

But why?

Ja, varför börjar jag blogga igen?

Jag älskar att skriva, väcka tankar och sprida lite färgglad glädje. Jag vill kunna prata om det fina, det jobbiga i en separation, om barnens utveckling, den snyggaste kjolen, karriären- på min plattform och på mina villkor.

Nu känner jag mig redo att fatta tangenterna på nytt. Så vem är jag?

• Har du något smeknamn?
  • Klara är ju egentligen halva mitt namn. Anna-Klara är hela. Men min bror kallade mig för Bissa när jag var liten.
  • Vad jobbar du med?
  • Dekorationsord 7x18 cm MDF 6 st (mdf) - träfigurer & träföremål
  • Hur ser er familjekonstellation ut?
  • Memohållare av Trä 5x10 cm Plywood Mix 10 st (plywood)Akrylmarker Liquitex Professional Paint Marker Set 6 Fluo BrödPillow box Svart nougat Dude Packaging - presentpapper
  • Vad önskar du dig mest just nu?
  • En lugn sommarledighet med familjen och vänner. En paus fylld av spontanitet.
  • Hur skulle du beskriva din stil?
  • Papper 220g Papperix A4 Guld 5-pack - tjockare papperOrigami Papper Färg 20 ark 12 x 12 cm Blå Avenue MandarineNickelodeon Super Stretchy grön Slime - pysselLabyrint 3.0 pysselbok Martinex - pyssel
  • Vilken maträtt är din favorit?
  • Jag älskar burrata med rökta körsbärstomater och pistagenötter. Jag föredrar fräscha sallader, franskt som asiatiskt, med mycket smak och grönsaker.
  • Vad sjunger du när du står i duschen?
  • Tar oftast inte så långa duscher men skulle nog vara nån klassiker från Stevie Wonder ”Don’t you worry ‘bout a thing” eller nåt annat från Motown.
  • När ingen ser, vad gör du då?
  • Kanske äter nåt sött eller nåt som definitivt skulle klassas som att småäta mellan målen… Nåt jag borde sluta med mao.
  • Vad stör du dig på hos andra?
  • Dekorationskulor 6 cm Transparent Plast 8 st - julpysselBomullstyg Blommor 50x160 cm Patchwork Family (rosa cerise cerise vit + 4 andra färger)
  • Vad är ditt drömjobb?
  • Bomullstyg Design 50x160 cm Mix Patchwork Family - bomulls- och lintyg
  • Hur balanserar du relationen, personlig tid och föräldraskapet?
  • Splitring till Nyckelring dia 5 mm Sterlingsilver 20 stMålarbok Elena från Avalor Egmont Kärnan - pyssel

Over and out.

Klara